Richtlijnen gebruik tennisbaan

Beste leden,

Er is een aantal richtlijnen van de KNLTB die wij graag bij iedereen onder de aandacht willen brengen, om boetes voor de vereniging (tot € 4.000,-) en spelers (€ 390,- per overtreding) te voorkomen.

In de bijlage staan deze richtlijnen vermeld.

Een korte samenvatting van de belangrijkste regels:

– Het is alleen mogelijk om op de baan te zijn als er vooraf gereserveerd is.

Voor onze vereniging is het opzetten van een online reserveringssysteem eventueel met gebruik van de KNLTB app te omslachtig, kijkend naar de reguliere baanbezetting, waarbij het vrijwel nooit voorkomt dat er bij vrij spelen op alle banen gespeeld wordt. Als banen bezet zijn, graag terug naar huis gaan om op een later moment terug te komen.

– Alleen enkelspel is toegestaan (tenzij mensen samen onder één dak wonen). Pas vanaf 1 juni kan, mits de situatie onder controle blijft, er weer gedubbeld worden.

–  Als baan 1 bezet is, graag via de buitenzijde naar baan 2 lopen

–  Wissel van baanhelft met de klok mee

–  Maak geen gebruik van de scoreborden op de baan.

Wij zullen deze richtlijnen ook op het hek aan de baan hangen.

Met vriendelijke groet,

Bestuur TC Raerd