Nieuwsflits

Beste leden,

De bladeren beginnen op de baan te vallen, maar dat hoeft iedereen er nog niet van te weerhouden om te blijven spelen dit naseizoen. Zolang het droog blijft, er geen vorst is, zijn de banen prima te bespelen (Veeg wel even het blad aan de kant). Toch lijkt dit een goed moment voor een terugblik over de afgelopen maanden.

JEUGDACTIVITEITEN
Tijdens de laatste nieuwsflits -in mei,- werd al melding gedaan van de hoge opkomst tijdens de eerste limonade-stuif in. Dat was gelukkig niet eenmalig, het animo onder de jeugd om mee te doen aan deze stuif-inns was groot.
Tennisles stond gepland tot aan de zomervakantie. Na de zomervakantie wilden wij nog enkele lessen aanbieden, maar de agenda’s van de jeugd waren al goed gevuld met andere activiteiten, dus dat ging niet door.
Op 22 mei is het traditionele  Ouder/kindtoernooi gespeeld. Er deden 16 koppels mee, deze waren verdeeld in drie poules. Er werd leuk getennist en er waren spannende wedstrijden. Ieder koppel had een taart meegenomen, na afloop mochten de prijswinnaars een taart uitzoeken en deze mee naar huis nemen, de overige taarten werden lekker opgegeten door alle aanwezigen.
Onze absolute topper dit jaar: de clubkampioenschappen. Maar liefst 22 kinderen hadden zich aangemeld om in één van de 3 categorieën te spelen; kleinveld, middenveld en grootveld. Er werd sportief en fanatiek gespeeld. Na afloop was er patat met kauwgomtennisballen en een klein kadootje voor iedereen.
Benieuwd wie deze clubkampioenschappen gewonnen hebben? Kijk snel op onze site.

ACTIVITEITEN SENIOREN
Avondtennis blijft onverdeeld populair,  zowel de dinsdag als de donderdagavond wordt er vaak in twee sessies gespeeld en op twee banen.
Koffietennis lokt inmiddels ook steeds meer senioren op zondagochtend naar de baan. Voor het Midzomernachttoernooi waren onze buren van Tennisvereniging Stanfries uit  Reduzum uitgenodigd. Helaas waren er in desbetreffende week al een aantal activiteiten in Reduzum gepland, waardoor wij slechts één lid vanuit Reduzum mochten verwelkomen. Desalniettemin was er voldoende belangstelling vanuit TC Raerd om dit van dit toernooi een succes te maken. Het slottoernooi is geannuleerd wegens gebrek aan belangstelling.

U bent weer helemaal bij!
Nog veel speelplezier de komende weken en daarna een mooie winter toegewenst.

En … in december kunt u onze jeugd weer bij u aan de deur verwachten voor de jaarlijkse kerstsponsoractie. Ook dit jaar komen zij langs met mooie feestelijk verpakte kaarsen. Vanzelfsprekend melden wij ons op voorhand nog even wanneer dit gepland wordt.

Jolanda Koopal
Voorzitter TC RAERD